Info om träningen
Vårterminen närmar sig sitt slut. Ordinarie träning pågår till och med söndag 7 juni. Veckan efter, 8-14 juni, är det dels avslutningar och dels kompensation för förlorade träningstillfällen. * 8 juni kl 18 avslutning för röd, orange och grön plus föräldrar * 9 juni kl 18 - avslutning för vuxna och junior gul boll. Kompensationstillfällen bestämmer resp tränare med sin grupp. I sommar erbjuder vi veckokurser. Information finns på ÄTK:s sidor på matchi.se. Kurser erbjuds för både tennis och padel från vecka 25 t.o.m. v 33 med uppehåll för v 29-30 då det är tävlingsveckor. Inför hösten behöver man inte anmäla sig på nytt, utan får vi ingen avanmälan så räknar vi med att man fortsätter träna. Terminen börjar igen vecka 35 (24/8). Avanmälan kan göras antingen via vår MATCHi-sida eller till traning@engelholmstk.net senast den 15 augusti. Vill man lämna önskemål om tid, dag, grupp osv skickar man epost till traning@engelholmstk.net. Tack för ert deltagande hittills i år!
Ängelholms TK
28 maj
1kommentar
Femetta i Falkenberg
ÄTK:s orange lag 1 vann med 5-1 i matcher på bortaplan i Falkenberg. Erik, Lucas, Liam och Theodore ingick i laget i denna första seriematch ute. Nästa söndag väntar Varberg. Vårt herrlag besegrade Ramlösa med 3-1 i seriens sista match och ÄTK slutade tvåa efter Ystad. Pojkar 13-laget med Loke och Hubbe vann hemma mot Munka.
Ängelholms TK
24 maj
0kommentarer
Vi behöver hjälp med bevattning av tennisbanorna i Havsbaden
Tennisbanorna i Havsbaden behöver vattnas på kvällarna när det inte regnar. Vi skulle behöva bli många fler som kan hjälpas åt med detta. Kanske just DU har möjlighet? Om vi är många som hjälps åt blir det inte så betungande. Någon kanske kan en gång i veckan, någon annan 2-3 ggr per säsong. Allt stöd är välkommet😊 Vi har lagt upp en Whatsappgrupp där man får besked om när det behövs vattnas och där kan man också anmäla sig att ta bevattningen. Du anäler dig lämpligen till gruppen via sms till Bosse Andreasson, tel 070-209 56 85. Att anmäla sig förpliktigar inte till något men man får möjlighet att hjälpa till om/när man har möjlighet. Tack för att du hjälper och stöttar Ängelholms TK🎾🎾🎾
Ängelholms TK
24 maj
0kommentarer
Visa fler nyheter